lördag 1 december 2012

2012-12-01

Ojoj, jag kan inte förstå att det redan är första december idag! Tiden går så otroligt fort, nästan så jag hoppas att denna månad kan stanna upp lite så jag hinner njuta av denna julmånad som jag tycker så mycket om! :) Men samtidigt vill jag ju att lillan här i magen ska komma ut till oss så snart som möjligt. Men hon får gärna vänta tills den 9 december. Då jag fyllde år förra veckan så fick jag en heldag på ett spa av min sambo med min sambo, som en liten sista sak vi gör tillsammans innan lillan kommer men den är inte förrens nästa helg så hon för gärna vänta till de är gjort! Ser otroligt mycket fram emot det, ska bli så otroligt mysigt att bara skämma bort oss!

Igår gjorde jag vaniljhjärtan i alla recept jag läste så lät det inte så svårt sa jag gav det ett försök, men oj så fel man kan ha. De är ju gjorda på smördeg och detta var ju ett elände att kavla ut höll ju på att bli tokig, tills jag kom på ett tips jag fick höra när jag tittade på Hela Sverige bakar. Då de hade samma problem så kavlade de ut sin deg emellan plastfolie. Detta gjorde ju allt mycket lättare, men sen kom ju frågan hur jag skulle få den utkavlade smördegen till formarna utan att den gick sönder. Enligt receptet så var det bara att rulla upp degen på kaveln och sen rulla ut den över formarna, men det måste ju ha använt typ en kavel som inget fastnar på för på min träkavel fastnade ju allt och degen var trasig innan den kom upp på kaveln. Men plastfolie var lösningen igen tog nog längre tid men det gick helt enkelt inte annars. Tog små bitar plastfolie så de skulle täcka ett hjärta, skar upp degen vände den upp och ner och tog bort den stora biten plastfolie och sen var det bara att ta de små bitarna och lägga de över formen för att sen dra bort plasten!

Dessa är inte mina, då de var svåra att få ut ur formarna så blev mina kantstötta och inte så fina men de blev goda iaf och det är väl det som räknas! :)


Idag blir lillan i magen 37+0 veckor hon har alltså påbörjat veckan 38! :) Och hon räknas nu som fullgådd och kan vara hos oss när som helst! Jag kan inte vara lyckligare, har värdens bästa pojkvän och väntar på våran underbara dotter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar